neděle 18. května 2014

Jak využít tuš a anilinové barvy při scrapbookingu a při Project Life

Nedávno jsem cosi hledala v šuplíku a padlo mi do ruky pouzdro, ve kterém mám uloženou lahvičku s černou tuší.  Ležela tam zapomenutá, neměla jsem ji v ruce nejméně 10 let, a byla jsem zvědavá, jestli už je vyschlá. Nebyla.

Vyráběla jsem zrovna minialbum pro babičku k narozeninám a tak mě napadlo, že bych si mohla s jednou stránkou pěkně pohrát. 
Nadšená výsledkem jsem vzala do ruky i anilinové a vodové barvy a pustila jsem se do výroby kartiček pro PL.
Bavilo mě to a odteď budu mít tuš pořád po ruce. Je totiž pro scrapbooking ideální.
Tuš se používá pro grafickou techniku zvanou perokresba. Kreslit můžeme špejlí a redisperem s násadkou. Redispero je kovový hrot, který se zastrčí do násadky a díky různým špičkám můžeme nakreslit různě tlustou/tenkou čáru.  Obojí koupíte v papírnictví nebo ve výtvarných potřebách a moc to nestojí. Píše se s tím stejně jako s plnicím perem, akorát se to musí častěji namáčet. Kaněk se bát nemusíte – pero po namočení prostě otřete o lahvičku a přebytečná kapalina steče.

A proč je vlastně tuš ideální? Protože je voděodolná (i na oblečení) – nevadí jí anilinky, vodové barvy ani akvarelové pastelky. Proto chcete-li si vyrábět vlastní barevné kartičky do Project Life nebo scrapbookovou stránku a využít při tom třeba doodling a vybarvit ho, nemusíte se omezovat jen na fix či gelové pero a pastelky.
Použila jsem horkovzdušnou pistoli, anilinové barvy, vodové barvy (ne základní, ale s více barvami), měkký štětec, tuš a akvarelový papír.
K papíru se vrátím - pro hraní si s barvami je vhodný akvarelový papír, protože nežmolkuje a jeho struktura umožňuje lepší zapouštění barev do sebe. Nejlepší je vyzkoušet jak se chovají různé papíry, které máte po ruce, abyste měli jistotu. Použijte papíry vyšší gramáže. Na obrázku akvarelový papír.

Nejprve jsem natřela kartičku vodou, aby se mi barvy dobře zapouštěly o sebe. V této fázi se mokrý papír zkroutí. Začala jsem nanášet anilinové barvy, přidávala vodu, a když jsem byla spokojená s výsledkem, sušila jsem pistolí. Ještě horký papír jsem v ruce narovnala a pak ho zatížila knihou. Když byl papír hodně zkroucený a zprohýbaný, otočila jsem kartičku a zadní stranu navlhčila několika tahy štětce a opět vysušila pistolí. Ale jak jsem zjistila, i na mírně vlnitý papír tiskárna bez problémů tiskne a co víc, po zasunutí do kapsy není nic vidět.

Vodním štětcem nebo mini-sprejem s vodou můžete vytvářet další efekty – podobně jako při práci s Distress inkousty.
Hotové kartičky jsem dokreslila tuší a použila jsem si razítka Aladine s černým inkoustem Versafine. Nakonec jsem natiskla text.
Na anilinkách se mi líbí, jak jsou barvy jasné a živé, ale ani klasické vodovky nejsou vůbec špatné (viz růžová kartička).


Pak jsem si vzala čisté kartičky z hladké bílé čtvrtky, natiskla text a ozdobila je kresbou tuší a akvarelovými pastelkami, které jsem rozmyla vodním štětcem.

A stejně tak lze nejdřív tisknout a pak barvit. Je to hraní a je nesmírně uvolňující. Nebojte se tuš zkusit, budete příjemně překvapené:-).
 A tak mě napadá - pošlete mi obrázek vaší kartičky s tuší a já ho sem lípnu! 

Díky za váš čas. Limetka

1 komentář:

  1. Klárko, máš to úžasné. Vypadá to jednoduše, ale po té, co jsem zkoušela, tak teda není !!!
    Umřívat ploštice. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat