sobota 16. června 2018

Traveler´s Notebook - Webster´s Pages - Pocket size


Traveler´s Notebook
výrobce: Webster´s Pages
velikost: pocket










Pokud jste nikdy o Traveler´s Notebooku či Midori nikdy neslyšeli, v několika následujících řádcích vám ho přiblížím. Nebudu ale popisovat historii, materiály apod., na to existují lepší zdroje než jsem já. Chci jen popsat systém, který je dle mého geniální: desky a gumičky.




Desky mají ve hřbetní části otvor, kterým prochází svisle gumička (gumičky). Ty slouží jako kotvy, aby si deník v bříšku udržel sešity, které slouží jako náplň. Za každou gumičku jednoduše zachytíte sešit, a co víc, existují jakési up-gradovací gumičky, pomocí kterých spojíte dva sešity a díky nim je ukotvíte na jedné z hřbetních gumiček. Zní to krkolomně, ale funguje to. Ne, já je nemám, ale časem pořídím.
Gumičky jsou tedy jen dalším způsobem, jak vložit do desek náplň. Filofax, Karis, ADK a další mají rozevírací kroužkovou vazbu, Happy Planner a Momenteeczech mají plastové disky, jsou diáře lepené, vázané...


Rozmýšlení jaká velikost TN a jaká barva mi zabraly hodně dnů. Opravdu pečlivě jsem vybírala, měřila, hledala, porovnávala, koukala na videa a utvrzovala se v domněnce, že tohle je velikost, kterou teď hledám. Kdo mě zná, ten ví, že jsem nerozhodná. Já sama sebe navíc cvičím v trpělivosti - dřív jsem musela za každou cenu mít to, k čemu jsem se rozhodla, že to nutně potřebuju. Teď si naopak dopřávám trýznivý čas, po který můj nápad zraje. Když uzraje, jsem si jistá, že je to nápad dobrý. Pokud to padavče spadne dřív, nestojí za to a zaměřuji svou pozornost jinam.

Vybrala jsem si i barvu, a chtěla si ji u kamarádky objednat, ale pak mně oslovil úplně odlišný design od téže značky a vidina, že od kamarádky by byl za nějakých 10 – 20 dnů byla naprosto nesnesitelná. Naprosto. Jindy bych vydržela čekat, ale já měla dojem, že nevydržím už ani den. Objednala jsem odjinud a nutno říci, že jsem dobře udělala. Potřebovala jsem si totiž vyrobit náplň :-) a po týdnu s diářem doma nadešel víkend, který jsem měla jen sama pro sebe a který téměř celý padl na výrobu a tisk náplně. A polovina balíku papíru do tiskárny rovněž.


NáplňTo je totiž trochu problém TN cestovatelských deníků jiné než "klasické" velikosti - náplně přesně takové, jaké potřebujete - datované české např., je do nich těžké nebo nemožné sehnat (popravdě - co se týká diářů, je pro kohokoliv obtížné či nemožné sehnat to co PŘESNĚ potřebuje nebo chce ;-), že ano...).













Toto jsou originální náplně - lze koupit dvojici linkovaný/nelinkovaný. Ten s ostrými rohy byl součástí zakoupeného deníku.

Na Ali bych lehce sehnala nedatovanou diářovou náplň, tečkovaný, linkovaný či nelinkovaný sešit, ale o kousek užší a zároveň vyšší než je originál. Na první pohled nevadí, mně ale vadí, protože gumička je přes desky více "našponovaná". Je to prostě nachystané na výšku 9 cm. 
Navíc byly v hotových náplních zbytečná pole či linky. Třeba k jejich layoutu časem dospěji, ale rozhodně to nebude teď hned. 
Rozdíl na šířce je do půl centimetru.




Vydala jsem se tedy cestou DIY = udělej si sám.


No, dalo mi to docela zabrat. 
Narozdíl od náplně do A5 a A6 typu Filofax byl tisk brožury vcelku voříšek. Správně vychytat nastavení tisku a vůbec nadesignovat všechny ty dvojlisty, aby se to správně počítalo a všechna data se objevila správně, a pak to vytisknout, mi trvalo skoro celý den čistého času. Ještě že jsem byla sama doma a měla jsem na to klid.
Vyrobila jsem si kromě týdenní náplně i měsíční přehled.


Omluvte prosím horší kvalitu fotek - počasí nebylo nic moc.
Náplň jsem sešila bavlnkou. Měla jsem výhodu v tloušťce náplně, protože jsem začínala květnem.

 Potřebovala jsem tyto pomůcky, výsledek je vpravo:




Při výrobě náplně je nutno mít na paměti, že po sešití a přeložení vnitřní papíry lehce "vylezou" - s tím je třeba počítat a před sešitím vnitřní listy seříznout.


Za gumičku jsem ukotvila důležité seznamy:



S TN ve velikosti pocket jsem maximálně spokojená. Je malý - i když tlustý - ale lehký, prostor na psaní poznámek mi vyhovuje. Mám pocit, že jsem zvolila dobře.

Díky, že jste dočetli až sem.

Příště se mrkneme na to, jak vytisknout náplň ve formě brožury.

K.


Žádné komentáře:

Okomentovat