neděle 1. dubna 2012

Rosetta - pořádná výzva!

Rozhodla jsem se, že se zúčastním 17. scrapbookové soutěže vyhlášené Hura Papírem na měsíc duben. Téma challenge znělo "Rosetta" vyrobená pěkně ručně bez vyřezávací šablony. Jelikož ani nic takového nevlastním, povinně jsem shlédla video přilepené ke článku v blogu, abych věděla co mě vlastně čeká. Do té doby jsem živou rozetu potkala jen jednou a to ve formě morčete, ale papírovou nikoliv.
Video mě moc nenadchlo - co s hotovou rozetou udělám, přemýšlela jsem. Jak ji zakomponuju do projektu? Soutěž mně lákala, ale rozeta? Uvidíme, řekla jsem si.
Připravila jsem si úzký proužek papíru o délce 30,5 cm a pak ještě jeden širší. Ve video návodu měli okraj rozety zdobený raznicí - vlnkovaný okraj a spousta dírek. Mám podobnou, ale nerada ji používám, protože se mi moc dobře nedaří napojovat motiv. Mrkla jsem do šuplíku, kde se nesměle krčily mé všehovšudy 3 okrajové raznice a vybrala jsem tu nejméně typickou - Notebook Border Punch a pustila se do širšího proužku. A podle vyraženého vzoru jsem narýhovala harmoniku. Pak jsem od oka narýhovala úzlý proužek papíru. Nainkoustovala jsem okraje obou, slepila konce a pomocí glue dots přilípla hotové kytky (rozety) na vyražená kolečka.
Zní to jednoduše, ale mezi bodem SLEPILA a PŘILÍPLA je asi půlhodina času, kdy jsem chytala skákající a létající rozety a znovu a znovu je pokládala do placky. Pořád mi v hlavě kolovala věta z videa: And then gently collapse the rossette... Jemně mi to nešlo ani náhodou!
Určitě se našly i šikovnější ručičky, které rozetu složily za chvíli, ale mně to trvalo trochu déle. A podobně dlouho mi vydržel i vztek, když jsme se vrátili po víkendu domů a já na poličce našla místo rozetek harmoniky, napůl přilepené na podkladovém kolečku. V tu chvíli jsem je nenáviděla a v duchu jsem účast v soutěži zamítla. Nejen že se mi ty potvory rozložily, ale nějak jsem ani nemohla přijít na nápad, jak je zpracovat.
Nápad přišel až na poslední chvíli, asi dva dny před termínem. Rozety jsem přilepila zpátky na kolečka, řádně jejich prostředky nakrmila Diamond Glazem a bylo.
Rozety jsem stylizovala jako kytičky na přáníčku, posuďte sami jak se podařilo.




Děkuji za nakouknutí!
Limetka

5 komentářů:

  1. Krásné přáníčko, bylo jedno z mých favoritů v hlasování.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem ráda že nejsem jediná, komu ty potvůrky skákaly všude možně. První moje "rozeta" letěla do koše. Pak jsem používala tavnou pistoli a Diamond. Nakonec jsem měla pocit vítězství, i když v soutěži jsem nevyhrála.

    OdpovědětVymazat
  3. No, je fakt, že rozeta byla pořádná výzva ...asi pro většinu z nás :)))

    Přáníčko je krásný!!

    OdpovědětVymazat